fredag den 3. oktober 2008

#23

Det mystiske ved 23ting er at jeg egentligt ikke føler at jeg har lært ret meget om web 2. - Det føles mere som om jeg har været til et tupperwareparty hvor jeg blev præsenteret for en række produkter. Jeg havde flere af produkterne i forvejen, men Facebook, Google Docs og Last.fm købte jeg, og Facebook og Docs er jeg ved at være rigtig glad for.

Som buddhist wannabee gør jeg et alvorligt forsøg på ikke at være optaget af ydre ting, som at vinde en award, så jeg vil ikke beklage mig over nomineringerne, men blot udtrykke en vis forundring.

Jeg blev paf, da jeg fik at vide at min blog ikke var nomineret fordi indlæggene var for lange, så derfor fik jeg ikke spurgt ind til om der var andre mere kvalitative grunde til at at bloggen ikke blev valgt. I mine øre lyder det lidt som Salieris kommentar om "for mange noder" i Mozarts musik. Når man kikker på de nominerede blogs og artiklernes længde, er det iøjnefaldende at flere af de nominerede blogs rummer indlæg som tværtimod er ultra korte, hvilket åbenbart ikke er problematisk.

Men eet er form, noget andet indhold: Udover den generelle gennemgang af "opgaverne" har jeg i mine indlæg brugt tid på at lave research til en perspektivering af teknologien som rækker udover det igangværende projekt. Men det er måske der jeg har gjort fejl!? - Jeg har skrevet størstedelen af indlæggene ud fra en ambition om at formidle en konkret viden og det var sikkert også en fejl at prioritere den objektive beskrivelse af teknologierne mere end den personlige dagbogs småsnak om mine umiddelbare oplevelser.

Ingen kommentarer: